Tweede week in Ierland - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Sarah Vanhamel - WaarBenJij.nu Tweede week in Ierland - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Sarah Vanhamel - WaarBenJij.nu

Tweede week in Ierland

Door: Sarah Vanhamel

Blijf op de hoogte en volg Sarah

20 Februari 2014 | Ierland, Letterkenny

Hoi hoi iedereen,

Een tweede week op mijn stage in het Youth Information Center Of Donegal is voorbij. Superveel heb ik nog niet te vertellen omdat het een zeer rustige week was omdat de jongeren deze week vakantie hadden. De examens waren namelijk net achter de rug. Dit betekende ook dat er deze week geen jongeren in Daybreak (de afdeling waar ik stage doe) gingen zijn. Hierdoor was het het ideale moment om de hele week vol te plannen met bachelorproefwerk en vergaderingen op het werk. De week was nog maar net begonnen en we kregen jammer genoeg al slecht nieuws te horen. Eén van de jongeren die naar Daybreak komt is overleden. Ik heb hem zelf niet gekend maar het was voor mij wel een moment dat ik wakker geschud werd. Het besef dat ik met harde realiteit geconfronteerd ging worden de komende maanden drong tot me door. Wij proberen in Daybreak een plaats van rust te creëren voor de jongeren met problematische thuissituaties. We bieden een luisterend oor aan diegene die willen. Vaak zien we dat jongeren zich niet begrepen voelen door de samenleving of door familie. Het is dan aan ons om hun de ruimte te geven om zichzelf te zijn. Jongeren zijn vaak zeer onzeker over hunzelf. Het is dan ook belangrijk om hun eigen identiteit te respecteren, hun te steunen en motiveren in hun kwaliteiten. Er staat ook een quote geschreven op de muur van Daybreak die me enorm inspireerde: 'Today you are You, that is truer than true. There is no one alive who is Youer than You.” Dit is een quote die me elke dag zal helpen herinneren aan de uniekheid van iedere mens op zich. Jongeren laten zien dat ze er mogen zijn in deze samenleving is een belangrijk aspect in het sociaal werk.

Voor de rest kijk ik enorm uit naar zaterdag, we gaan dan namelijk met verschillende erasmusstudenten Dunfanaghy bezoeken! Blijkbaar zijn daar in de buurt een paar mooie baaien te bezichtigen. Morgen ga ik ook eens uit met een Franse en Spaanse erasmusstudenten. Whoop whoop sociaal leven! Dankzij de leuke erasmusstudenten in de buurt en de superlieve collega's voel ik me toch behoorlijk thuis in Ierland. Toch kan ik het niet helpen door regelmatig thuis wel te missen. De feestjes en superleuke vrienden in Geel waar ik altijd zot mee kan doen, fladderen regelmatig door mijn hoofd. Ook mijn familie en superleuke vriendje zitten elke dag in mijn hoofd.
Nu mensen ik ga eens afsluiten want ik ga stilletjes aan slapen!

Voor diegene die niet weten wat te doen vandaag: Er is een zalige black and white td van Hiss in Geel! Zeker komen zou ik zeggen!

Ciao ciao homies en tot de volgende!!

Sarah Vanhamel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Letterkenny

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2014

The door is always open!

20 Februari 2014

Tweede week in Ierland

11 Februari 2014

Eerste week in Ierland
Sarah

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 3297

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: