Eerste week in Ierland - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Sarah Vanhamel - WaarBenJij.nu Eerste week in Ierland - Reisverslag uit Letterkenny, Ierland van Sarah Vanhamel - WaarBenJij.nu

Eerste week in Ierland

Door: Sarah Vanhamel

Blijf op de hoogte en volg Sarah

11 Februari 2014 | Ierland, Letterkenny

Hallo iedereen,

De eerste week was een heel drukke, maar ook een zware week. Het besef dat ik 4 maanden naar Ierland vertrok was er nog niet echt toen ik mijn valiezen aan het inpakken was. Pas toen ik op mijn appartementje (dat ik deel met een Iers en een Frans meisje) kwam voor mij de klap. Dat was een moment dat ik besefte dat ik mijn geweldig vriendje, mijn familie en mijn dierbare vrienden voor 4 maanden ging moeten missen. De eerste dagen had ik het dan ook moeilijk om hiermee om te gaan. De kers op de taart was dan nog eens dat ik op een stageplaats terecht was gekomen die absoluut niet sociaal werk gerelateerd was. Zo heb ik de hele eerste week muren mogen verven en de vloer mogen kuisen van een kunstgallerij. Gelukkig waren er toch nog positieve kantjes aan. De mensen op mijn stageplaats waren enorm vriendelijk waardoor ik me meteen thuis voelde tussen hun. Toch voelde ik me toch wat verdrietig omdat ik het gevoel had dat iedereen al superveel leerde op zijn stage en dat ik helemaal alleen achterbleef. Hier kwam achteraf gelukkig nog verandering in.

Uitgaan was door de week niet aan de orde omdat ik 's morgens altijd vroeg moest opstaan. Dus heb ik dan maar enorm geprofiteerd van het weekend. Zo zijn we de zaterdag uitgeweest om de echte ierse pubs te leren kennen. Ik heb superveel mensen leren kennen van over heel de Europa. Mensen van Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Polen,.... hierdoor heb ik al meteen een heel multiculturele vriendenkring kunnen opbouwen. Het was een superleuke avond tussen mensen die allemaal in hetzelfde bootje zitten. Namelijk 4 maanden lang overleven in een onbekend land. Deze ervaring zorgde toch voor een positieve noot voor een wisselvallige en zeer drukke week.
De volgende dag kreeg ik het heugelijke nieuws dat ik op een nieuwe stageplaats mocht beginnen met een zeer interessante en uitdagende doelgroep, namelijk jongeren! Zowel gisteren als vandaag heb ik enorm genoten van mijn stage. Het is allemaal nog wat onwennig, aftasten en observeren hoe mijn stageplaats werkt en draait. Toch voelde ik me al snel thuis dankzij de gastvrijheid en vriendelijkheid van mijn stagebegeleider en collega's. De jongeren zijn stuk voor stuk unieke individuen met een eigen verhaal. Ik kan niet wachten om verhalen te aanhoren en samen stap voor de stap hopelijk een mooie en leerrijke evolutie te doorgaan in hun leven.

Ik ga stilletjes aan beginnen afsluiten! Alvast veel regenachtige groetjes vanuit het prachtige en gezellige Ierland!

Love ya all homies!

Groetjes

Sarah Vanhamel

  • 20 Februari 2014 - 21:38

    Esther:

    Muren verven he? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Letterkenny

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2014

The door is always open!

20 Februari 2014

Tweede week in Ierland

11 Februari 2014

Eerste week in Ierland
Sarah

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 3291

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: